29.04 Kessler nærmer sig vægtgrænsen

Den hårde træning er begyndt at virke for Mikkel Kessler, der nærmer sig den vægt, han må tage med i ringen mod Allan Green den 19. maj. Men det har ikke været let.”Det har faktisk været svært. Mange tror, det er sværere at træne sig ned i vægt. Men jeg skal både sørge for at lægge muskler på, og samtidig vil jeg ikke have, at det bliver muskler, der gør mig langsommere i bevægelserne. Det går ikke,” siger Mikkel Kessler til B.T.Danskeren er klar over, at den højere vægt kan være en fordel for AllanGreen, men han er ikke i tvivl om, at det i sidste ende er ham, der kommer ud af opgøret som vinder.”Jeg tager en risiko ved at skifte vægtklasse, og jeg går på kompromis ved at møde ham i hans foretrukne vægtklasse. Han er større end mig og nok også fysisk stærkere end mig og er lidt akavet i sin amerikanske boksestil. Men jeg tror selvfølgelig på mig selv,” siger Mikkel Kessler.Allan Green er en modstander, som Kessler bør tæve, og danskeren har nærstuderet den amerikanske bokser på video.”Han er ikke helt så hurtig, og han vil gerne ind for at holde sin modstander. Det så man i hans kedelige kamp mod André Ward i Super Six-turneringen. Så det handler meget om, at jeg undgår at komme for tæt på og selvfølgelig undgår at blive ramt. For man slår altså lige dte hårdere i den her vægtklasse,” siger Mikkel Kessler.

Seneste historier