Det er 20 år siden, Danmark senest har vundet en medalje ved OL i boksning. Det skete, da Brian Nielsen ved legene i Barcelona vandt en bronzemedalje, og ikke siden legene i Atlanta i 1996 har Danmark haft en deltager med. Det bliver der lavet om på i disse dage, hvor Dennis Ceylan er med til at slås om metal ved OL i London.Ifølge Dennis Ceylans træner, Gunnar Berg, er der en god grund til, at Danmark i så mange år ikke havde nogle boksere med ved den mest fornemme turnering af dem alle. Han sender aben i retning af DaBU’s bestyrelse.”Fra 2001 til 2007 sad der fulstændigt inkompetente bokseledere i bestyrelsen, de anede intet om eliteboksning,” siger Gunnar Berg til Jyllands-Posten.”Det står jeg ved, og jeg har for længst skrevet en rapport om det til vores repræsentantskabsmøde,” tilføjer han.Reda Zam Zam var tæt på at kvalificere sig til OL i 2000, men ifølge træneren var der ikke meget hjælp at hente hos DaBU’s såkaldte elitesatsning.”Men der foregik intet. Der blev ikke arrangeret træningssamlinger i udlandet og den slags. Det var det rene skrot,” siger Gunnar Berg.Siden er der blevet skiftet ud blandt medlemmerne i unionens ledelse.

