02.06 Larsen: Kamplederen skal pensioneres

Mads Larsen tog i minutterne efter det skuffende nederlag til Luke Blackledge ikke noget fra sin modstander. Til gengæld blev der langet hårdt ud efter kampleder Freddy Rafn, som Mads Larsen ikke syntes kunne være sin indsats bekendt.”Jeg synes 100 procent, at kamplederen skal pensioneres,” sagde Mads Larsen.”Der har været flere skandaløse episoder, så de skal til at rydde op i det forbund,” lød det fra den 39-årige dansker, der trods nederlaget holdt humøret højt og mødte offentligheden med smil.Den tidligere europamester var især frustreret over, at Luke Blackledge konstant kom busende med hovedet forrest, når han angreb. Det gav Mads Larsen en grim skade ved øjet, og englænderen holdt sig heller ikke tilbage med at bruge sin albye i infight.”Jeg føler, at han kommer med hovedet først, og det synes jeg også, at kamplederen burde sige til ham,” sagde Mads Larsen, der allerede i 1. omgang fik en påtale fra Freddy Rafn for et slag, der ifølge kamplederens vurdering var under bæltestedet.Det var det ifølge Mads Larsen ikke, og derfor var han irriteret over irettesættelsen. Larsen satsede meget på dybe slag, men efter henstillingen begyndte han uvilkårligt at passe mere på, og det generede ham, da han ikke mente, at han havde gjort noget ulovligt.”Manden kan ikke se. Først siger han, at jeg slår for dybt, selvom jeg ikke gjorde det, og så siger han, at det ikke var en skalle, der gav mig skaden. Så jeg synes, at kamplederen burde se sig for,” sagde Mads Larsen, der undervejs i kampen begyndte at beklage sig verbalt til kamplederen. Noget, der trods alt er sjældent set i professionel boksning.”Manden kunne ikke se. Så var jeg jo nødt til at fortælle ham, hvad der skete,” konstaterede Mads Larsen.Foto: Photo Wende.

Seneste historier